Az Általános Szerződési Feltételek letölthető PDF formátumban:
A dokumentum megtekintéséhez ADOBE READER alkalmazás szükséges, amely letölthető a következő linkről:
ÁLTALÁNOS
SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A
jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)
a PROGI-MED Kereskedelmi és Egészségügyi Szolgáltató Korlátolt Felelősségű
Társaság (székhelye: 1047, Budapest, Károlyi István utca
5. adószáma: 24266833-2-41, cégjegyzékszám: 01-09-998780 a
továbbiakban: Szolgáltató) és a PROGI- MED Kft. által
nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a
továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
(Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).
1.
A Szolgáltató adatai:
- Székhely és levelezési
cím: 1047 Budapest, Károlyi István utca 5.
- Üzlet,
bemutatóterem, Ügyfélszolgálat és ügyintézés helyszíne: lásd 1.1 pont
- Telefonszám:
06-30-832-77-03
- Képviselő:
Nagyné Usztinov Judit ügyvezető
- Adószám: 24266833-2-41
-
Cégjegyzékszám: 01-09-998780
- Bankszámlaszám: OTP
Bank 11704007-20267526
- Adatkezelési
nyilvántartási azonosító: 03437-0001
- E-mail: pelenkaonline@gmail.com
- Honlap: www.pelenkaonline.hu
1.1 Ügyfélszolgálat elérhetősége:
- Ügyfélszolgálati iroda
helye: 1042, Budapest, Petőfi utca 22
- Ügyfélszolgálat
nyitvatartási ideje: Változó, előre egyeztetett időpontban állunk ügyfeleink
rendelkezésére
- Telefon: 06 (30) 832 77
03
- Internet cím: www.pelenkaonline.hu
- E-mail: pelenkaonline@gmail.com
2.
Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
2.1. A jelen ÁSZF hatálya
kiterjed a Szolgáltató által fenntartott www.pelenkaonline.hu weboldalon
(a továbbiakban: Weboldal) működtetett elektronikus áruházán
keresztül (a továbbiakban: Webáruház) nyújtott elektronikus
kereskedelmi szolgáltatásokra.
A Webáruházban történő
vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. Törvény, a 2013 évi V. törvény (PTK) és a 45/2014
(II.26) kormányrendelet szabályozza. A rendelet elérhető
a következő helyen: https://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14030.pdf
2.2. A Webáruházban történő
vásárlás elektronikus, telefonon, emailben, postai úton leadott
megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
2.3. A Webáruház szolgáltatásait
bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon érvényesen és
sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a
jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
2.4. A megrendelés leadása
még nem minősül szerződésnek. A szerződés a teljesítéssel
(az áru megvásárlásával) jön létre. A szerződés létrejöttéig a megrendelés
módosítható, illetve lemondható, vagy a Weboldalon, vagy elektronikus
levélben. Az áru megvásárlásával létrejött szerződés a Felek között
magyar nyelven írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződéseket
a Szolgáltató iktatja, és a szerződés létrejöttének évét
követő ötödik év december 31-ig megőrzi.
3.
Regisztráció
3.1. A regisztráció a Weboldal főoldalán
található "Regisztráció" menüpont alatt történhet az alábbi (kötelező)
adatok megadásával:
- személyes adatok:
ˇ E-mail cím
ˇ Választott jelszó
ˇ Jelszó megerősítése
ˇ Vezetéknév
ˇ Keresztnév
ˇ Település
ˇ Irányítószám
ˇ Közterület és házszám
- szállítási adatok:
ˇ Szállítási név/Cégnév
ˇ Település
ˇ Irányítószám
ˇ Közterület és házszám
- számlázási adatok:
ˇ Név
ˇ Település
ˇ Irányítószám
ˇ Közterület és házszám
ˇ Adószám, ha a vásárló
rendelkezik adószámmal.
A
regisztráció a Szolgáltató által az Ügyfél által
megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben található visszaigazolással
válik érvényessé.
3.2. A regisztráció
során a Szolgáltató egyéb, az Ügyfél fogyasztói
szokásaira irányuló, illetve marketingkérdéseket is feltesz. Ezen kérdések
megválaszolása nem kötelező, a regisztrációnak nem feltétele. Azonban a
kérdések megválaszolásával az Ügyfél egyértelműen
hozzájárul ezen adatainak piackutatási, üzletszerzési célra történő
felhasználásához. Ezen hozzájárulását az Ügyfél bármikor
visszavonhatja a Szolgáltatónak küldött elektronikus levélben vagy
postai úton.
3.3. A regisztráció során
megadott adatok helyességéért és valódiságáért az Ügyfél felel. A Szolgáltató nem
felel az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb
problémáért, hibáért, ezekkel kapcsolatosan az Ügyfél kártérítési
igénnyel nem léphet fel. A Szolgáltatót nem terheli felelősség
az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti,
vagy az harmadik személy számára bármely, nem a Szolgáltatónak
felróható okból hozzáférhetővé válik. A megadott adatok - így a hibásan
megadott adatok is - bejelentkezés után bármikor módosíthatók az Adataim
menüpont alatt. Amennyiben már leadott megrendeléssel kapcsolatban kíván
az Ügyfél adatot módosítani, úgy azt elektronikus levélben
teheti meg a rendelés leadását követő munkanap reggel 8:00 óráig. Az ebből
adódó késedelmes teljesítésért a Szolgáltató nem felel.
3.4. A Szolgáltató garantálja,
hogy az Ügyfél által a regisztráció során megadott adatokat
harmadik személy részére nem adja át, azokat a vevői és rendelési adatok, szerződések
nyilvántartásán, számlázáson, illetve a 3.2. pont szerinti piackutatáson,
üzletszerzésen kívül más célra nem használja fel. Előbbiek alól kivételt
képez a szállítmányozó cégnek a szállítás teljesítéséhez szükséges
ügyféladatok (szállítási név, cím, értesítési telefonszám) átadása, az Ügyfél a
regisztrációval ehhez kifejezetten hozzájárul. A Szolgáltató jogosult
az Ügyfelek kiszolgáláshoz igény bevett alvállalkozók részére a
feltétlenül szükséges személyes adatok átadására, azzal a megkötéssel, hogy az
alvállalkozókkal kötött szerződésekben is biztosítják az adatok védelmét.
Az Ügyfél a regisztrációval ehhez kifejezetten hozzájárul.
3.5. A nem aktív
regisztrációkat az utolsó belepéstől számított 365 nap után Szolgáltató törli.
3.6. A Szolgáltató jogosult
a regisztrációt visszautasítani, illetve a már regisztrált Ügyfél regisztrációját
törölni.
3.7. A Webáruházba való
regisztrációval az Ügyfél hozzájárul személyes adatainak
a Szolgáltató általi kezeléséhez. A regisztráció során
megadott adatok kezelése során a Szolgáltató a személyes
adatok védelméről és a közérdekű adatok
nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény és a kutatás és a közvetlen üzletszerzés
célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX.
törvény mindenkor hatályos rendelkezései, valamint a Szolgáltató adatkezelési
tájékoztatója szerint jár el.
4.
A szerződés tárgya
4.1. A szerződés tárgyát
a Webáruházban eladásra kínált termékek képezik. A
termékek lényeges tulajdonságai, jellemzői, a termékek használatára
vonatkozó utasítások a konkrét termék leírásában találhatók. Amennyiben a Webáruházban található
bármely termekről a leírtakon túl további információra van szüksége
az Ügyfélnek, elektronikus levélben, telefonon érdeklődhet
a Szolgáltatónál.
4.2. A Weboldalon
szereplő képek, fotók, ábrák csak illusztrációs célt szolgálnak, a
termékek tényleges fizikai tulajdonságai (pl. szín) eltérhetnek.
4.3. Az adott termék vételára
mindig a termék mellett feltüntetett összeg, amely tartalmazza az általános
forgalmi adót. A termékek vételára nem tartalmazza a szállítás költségét.
4.4. A Szolgáltató fenntartja
a jogot a Webáruházban található termékek árainak módosítására.
A módosított ár a Weboldalon/Webáruházban való
megjelenéssel válik hatályossá. Amennyiben az ármódosításra az Ügyfél rendelésének
leadása után, de a rendelés visszaigazolása, illetve a teljesítés elött kerül
sor, a Szolgáltató csak az Ügyfél javára térhet
el a rendelés leadásakor a Webáruházban feltüntetett ártól.
Amennyiben
a Webáruházban valamilyen technikai hiba folytán hibás ár
kerül megjelölésre és az Ügyfél ezen hibás áron adja le
megrendelését, a Szolgáltató nem köteles ezen a hibás áron
teljesíteni. Ilyen esetben a Szolgáltató felajánlja a valós
áron történő teljesítést. Amennyiben az Ügyfél nem
kívánja elfogadni a helyesbített árat, jogosult az elállásra.
5.
A megrendelés
5.1. Bár a Webáruházat bárki
látogathatja, megrendelést csak regisztrált ügyfél adhat (lásd jelen ÁSZF
3. pontja). A megrendelés a Szolgáltató az Ügyfél által
megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben található "Megrendelésed
fogadtuk" ("Fogadott e-mail") válik érvényessé. Amennyiben a visszajelzés 48
órán belül nem érkezik meg az Ügyfélhez, akkor Felek bárminemu
kötelezettsége minden további feltétel nélkül automatikusan megszűnik.
A Szolgáltató nem felel az Ügyfél által
tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási
késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért, ezekkel kapcsolatosan
az Ügyfél kártérítési igénnyel nem léphet fel.
5.2. A "Rendelés
visszaigazolás" e-mail tartalmazza a kiszállítás várható időpontját,
valamint a fizetendő végösszeget. Ebben az e-mailben értesül a Vevő az
esetleges kedvezmények jóváírásáról, ekkor van lehetőségé még le
ellenőrizni számlázás elött a számlázási-, szállítási címét. A "Rendelés
visszaigazolás" e-mail legkésőbb a kiszállítás
várható időpontját megelőző napon kerül kiküldésre.
5.3. Az Ügyfél a
megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési
Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
5.4. A megrendelés pontos
technikai részletei a Weboldalon a "Rendelés és Szállítás"
menüpont alatt található "A rendelés menete" bekezdésben olvasható.
6.
Fizetési feltételek
6.1. A Szolgáltató a
következő fizetési módokat biztosítja a rendelést leadó Ügyfélnek:
- utánvétel: fizetés
készpénzben a szállítmányozó képviselőjének a megrendelt termék
átvételekor;
- banki átutalás: a Szolgáltató által
küldött rendelés-visszaigazolásban ill. az ehhez kapcsolódó Díj
bekérő-ben megadott összeget kell előre, a megrendelt termék
kiszállításának megkezdése előtt, átutalni a Szolgáltató bankszámlájára
(jelen ÁSZF 1. pont) vagy a számlázz.hu rendszeren keresztül bankkártyával.
- személyesen az átvételi
ponton, csak készpénzben (jelen ÁSZF 1.pont).
A
fizetési módot az Ügyfélnek kell megadnia a rendelés folyamán.
6.2. A vásárlásról szóló
számlát a Szolgáltató minden esetben a megrendelt termékekkel
együtt küldi meg az Ügyfélnek. Amennyiben egyszerre több csomag
kerül kiszállításra ugyanazon megrendelés keretében, a Szolgáltató egyértelműen
jelzi, hogy a számla melyik csomagban található.
7.
Szállítási feltételek
7.1. A megrendelt termékek
kiszállításának határideje utánvétes fizetés választása esetén a Szolgáltató által
küldött visszaigazolástól, banki átutalásos fizetés választása esetén az
átutalt összegnek a Szolgáltató bankszámláján történő
jóváírástól számított 10 munkanap.
7.2. Több rendelés leadása
esetén lehetőség van azon rendelések egy szállításba történő
összevonására, amelyek kiszállítása még nem kezdődött meg. A rendelések
összevonását az Ügyfél elektronikus levélben kérheti a Szolgáltatótól,
az érintett rendelések azonosítószámát megjelölve. A rendelések azonosítószámát
a Szolgáltató által küldött visszaigazolások tartalmazzák. Az
összevonásra vonatkozó kérés beérkezését követően a Szolgáltató elektronikus
levélben jelzi, hogy van-e még lehetőség a rendelések összevonására.
7.3. A kiszállítás díja
bruttó 1.590 Ft (1.252 Ft + ÁFA) az Ügyfelet terheli.
7.4. -
7.5. A megrendelés
visszaigazolása minden esetben tartalmazza a megrendelt termékek bruttó
vételárát, kiszállítás módját, a kiszállítás bruttó díját és pontos helyét.
7.6. A Szolgáltató fenntartja
a jogot a kiszállítás díjainak módosítására. A módosított díj a Weboldalon
való megjelenéssel válik hatályossá. Amennyiben a díjmódosításra az Ügyfél rendelésének
leadása után, de a rendelés visszaigazolása, illetve a teljesítés előtt
kerül sor, a Szolgáltató csak az Ügyfél javára
térhet el a rendelés leadásakor a Weboldalon feltüntetett díjtól.
7.7. A Szolgáltató fenntartja
a jogot más szállítmányozó igénybevételére, azonban a visszaigazolt
kiszállítási díjaktól csak az Ügyfél javára térhet el.
7.8. Szolgáltató sikertelen
kézbesítés esetén a kiszállítás meghiúsulását követően e-mailben
értesíti Ügyfelet a sikertelenség tényéről.
Egyeztetést követően ismételten, díjmentesen, Szolgáltató által
meghatározott időpontban megkísérli az újbóli kézbesítést. A megismételt
kiszállítás csak egyetlen esetben díjmentes.
8.
Elállás joga, módja, következményei
8.1. A távollevők között
kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a értelmében
az Ügyfél a szerződéstől tizennégy
napon belül indokolás nélkül elállhat. Az Ügyfél az elállási
jogát a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta
meg az 5.1 pont szerinti visszaigazolást, ennek kézhezvételétől számított
tizennégy nap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától
számított tizenkét hónap elteltéig gyakorolhatja. Ha az 5.1 pont szerinti
visszaigazolás kézhezvételére a termék kézhezvételének napjától számított
tizenkét hónapon belül kerül sor, ettől az időponttól számított
tizennégy nap elteltéig az Ügyfél akkor is elállhat, ha a
termék kézhezvételétől, illetve a szerződéskötés napjától számított
tizenkét hónapból kevesebb, mint tizennégy nap van hátra. Elállási jogát
az Ügyfél a Szolgáltatónak küldött nyilatkozattal
és azzal egyidejűleg a termék 8.4. pontban rögzítetteknek megfelelő
visszaküldésével gyakorolhatja.
8.2. Amennyiben az Ügyfél gyakorolja
elállási jogát, a Szolgáltató köteles az Ügyfél által
a termékért kifizetett összeget a termék 8.4. pontban rögzítetteknek megfelelő
kézhezvételét követően haladéktalanul, de legkésőbb tizennégy napon
belül visszatéríteni. Az Ügyfél részére visszafizetendő összegből Szolgáltató jogosult
az általa átvállalt szállítási költséget és adminisztrációs költségeket
levonni, és megtartani. Az összeg visszatérítése az Ügyfél által
megadott bankszámlára történő utalással vagy postai úton történik.
Az Ügyfél által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám,
vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót
felelősség nem terheli.
8.3. Az elállási jog
gyakorlása esetén az Ügyfél a terméket postai úton vagy futárszolgálattal vagy személyesen
juttathatja vissza a Szolgáltatóhoz. Visszaküldés címe: Az elállási
jog gyakorlása esetén az Ügyfél viseli az elállási jog
gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket,
a visszaküldés költségeit a Szolgáltató nem vállalja át.
Visszaküldés
címe: Progi-MED Kft, 1042, Budapest, Petőfi utca 22.
A Szolgáltató azonban
követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának
megtérítését.
8.4. Az elállási jog
gyakorlása estén az Ügyfélnek a terméket eredeti, sértetlen
állapotban kell a számlával együtt visszajuttatnia Szolgáltató címére.
A Szolgáltató kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan
tartalmú) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat
megtéríteni.
9.
Garancia, szavatosság
9.1. Mivel a Webáruházban forgalmazott
termékek nem minősülnek tartós fogyasztási cikknek, ezért ezekre a Szolgáltató sem
jótállást, sem szavatosságot nem vállal.
9.2. A kézbesített
termékek mennyiségi és minőségi megfelelőségét az Ügyfélnek
az átvételt igazoló dokumentum aláírása elött ellenőriznie kell. Nem megfelelősség
esetén az Ügyfél megtagadhatja a termék(ek) átvételét, és visszaküldheti az(oka)t a Szolgáltatónak.
9.3. Amennyiben a termék(ek)
átvételét követően, de tizennégy munkanapon belül derül ki, hogy a termék
vagy egy része nem megfelelő minőségű, úgy az Ügyfél kérheti
a hibás termék kicserélését. Ez alól kivételt képeznek azok a termékek, ahol a
termékek leírásában erre a Szolgáltató figyelmeztet. A csere
iránti igényét az Ügyfélnek elektronikus levélben kell jeleznie
a Szolgáltató felé. Az ilyen jellegű csere az Ügyfél számára
semmilyen többletköltséggel nem jár. Kivételt képez ez alól a hibás termék
visszajuttatása Szolgáltatóhoz. Ennek a költsége az Ügyfelet
terheli. A Szolgáltató azonban követelheti a termék nem rendeltetés
szerű használatából eredő kárának megtérítését.
10.
Jogérvényesítési lehetőségek
10.1. Panaszügyintézés
Az Ügyfél a
termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói
kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Ügyfélszolgálati iroda
helye: 1042, Budapest, Petőfi utca 22
- Telefon: 06 (30) 832 77
03
- Internet cím: www.pelenkaonline.hu
- E-mail: pelenkaonline@gmail.com
Az
Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás 10.1.
pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.
A
panaszokat a Szolgáltató azonnal, de legkésőbb 14 napon
belül kivizsgálja. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért
egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a
panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet
vesz fel, és annak egy másolati példányát Ügyfélnek átadja vagy megküldi emailben.
10.2. Egyéb
jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben
a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen
fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások
során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak
nyitva az Ügyfél számára:
ˇ Bejegyzés a vásárlók
könyvébe. A vásárlók könyve a Szolgáltató üzletében elérhető.
Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 14 napon belül
írásban válaszol.
ˇ Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli,
jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
ˇ Bekeltető testület. A
termékek minőségével, biztonságosságával és a termekfelelősségi
szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és
teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése
céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint
illetékes szakmai kamara mellett működő bekeltető testületnél.
A
Budapesti Bekeltető Testület elérhetőségei:
- 1016 Budapest,
Krisztina krt. 99. III. em. 310.
- Levelezési cím: 1253
Budapest, Pf.: 10.
- E-mail cím:
bekelteto.testulet@bkik.hu
- Fax: 06 (1) 488 21 86
- Telefon: 06 (1) 488 21
31
Bírósági
eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság
előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről
szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952.
évi III. törvény rendelkezései szerint.
11.
Vegyes rendelkezések
11.1. A Szolgáltató által
működtetett Weboldal és Webáruház használata
során az Ügyfél felelőssége saját számítógépének és
adatainak biztonságáról gondoskodni. A használat során bekövetkező
bármilyen károsodásért, adatvesztésért a Szolgáltató semmilyen
formában nem felelős.
11.2. A Szolgáltató bármikor
jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítani. A
módosítások a Weboldalon való megjelenéssel válnak hatályossá.
Amennyiben a módosításra az Ügyfél rendelésének leadása után,
de a rendelés visszaigazolása, illetve a teljesítés elött kerül sor, a Szolgáltató csak
az Ügyfél javára térhet el a rendelés leadásakor a Weboldalon
feltüntetett Általános Szerződési Feltételektől.
11.3. Jelen Általános Szerződési
Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi 5. törvény és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit kell
alkalmazni. Felek kijelentik, hogy szerződéses kapcsolatukból fakadó
esetleges vitáik során elsődlegesen békésen kívánnak eljárni. Békés úton
nem rendezhető viták esetére Felek kikötik a Budapesti, illetve ennek
hatásköri hiánya esetén a Pest Megyei Bíróság kizárólagos illetékességét.
Budapest,
2011. május 23., Módosítva: 2012. augusztus 26, 2014.április 1, 2014.
június 12. 2016.január 1. 2020.január 6., 2022.január 15.